Zachwycające premiery monetarne Mennicy Polskiej na World Money Fair w Berlinie
W trakcie prestiżowych targów World Money Fair 2025, które odbyły się w ubiegłym tygodniu w Berlinie, Mennica Polska po raz kolejny zaskoczyła odwiedzających oryginalną formułą prezentacji swoich produktów. Motywem przewodnim była idea, że każda moneta to unikatowa opowieść. Główny akcent w ramach ekspozycji został położony na serię monet inspirowanych baśniami braci Grimm.
Bajkowe opowieści zamknięte w monetach
World Money Fair to największe na świecie targi monet i sztuki menniczej. W ramach tegorocznej edycji swój debiut miała seria „Baśnie Grimm na nowo”, która przedstawia współczesne interpretacje klasycznych opowieści. Kolekcja łączy tradycję z nowoczesnością, odwołując się do motywów przemiany, wolności i odkrywania prawdziwej tożsamości.
Mennica Polska, obok serii inspirowanej baśniami braci Grimm, zachwyciła wieloma innymi autorskimi projektami. Szczególne zainteresowanie wzbudziły monety takie jak: „Kleopatra”, „Maska Shu” oraz nowa seria „Skarby Światowego Malarstwa”. Swój debiut podczas World Money Fair 2025 miały także pierwsze monety Mennicy Polskiej wyemitowane w walucie euro: „Zegary Ratuszowe” oraz „Majoliki”, stworzone we współpracy z nowym emitentem – Maltą.
Tegoroczny motyw stoiska przyciągnął uwagę uczestników. Mogli się oni przenieść w świat baśni, w której różnorodne monety rosną na drzewach – w ramkach oraz specjalnych książkach-pudełkach. Z kolei ponad tysiąc osób skorzystało z niecodziennej okazji, by w specjalnej fotobudce, dzięki zastosowaniu aplikacji opartej na sztucznej inteligencji, wygenerować swój portret w baśniowej oprawie.
Godna oprawa dla wyjątkowych premier monetarnych
World Money Fair corocznie gromadzi dealerów monet, producentów mennic, banków krajowych i ekspertów technicznych – skala wydarzenia jest imponująca, co potwierdzają statystki związane z uczestnictwem ok. 300 wystawców z ponad 50 krajów, prezentujących swoją ofertę na powierzchni około 9 tys. m.kw. łącznie.