Perspektywy dla rynku złota

16 grudnia 2016

Światowa Rada Złota (World Gold Council) wydała w ostatnich dniach raport podsumowujący analizy dotyczące zachowań klientów kupujących złoto. Przez cały 2016 rok badano konsumentów na głównych rynkach – w Chinach, Indiach, Niemczech oraz Stanach Zjednoczonych. Celem było zrozumienie co motywuje ludzi do kupowania złota, a także jakie bariery napotykają przy takim zakupie. Poza tym starano się ocenić potencjał wzrostu inwestycji w złoto na rynku detalicznym.

Źródło: WGC

Według WGC rynek kruszców bardzo się rozwinął w ciągu ostatnich 10 lat. Do tego rozkwitu przyczyniły się między innymi kolejne kryzysy finansowe, które spowodowały brak zaufania konsumentów do rządów, banków, polityki pieniężnej poszczególnych krajów oraz tracących na wartości walut.

Złoto jest postrzegane jako „bezpieczna przystań” i daje posiadaczom bezpieczeństwo emocjonalne. Jest doceniane za ponadczasowość i odporność w obliczu obecnych zmian na rynkach finansowych. Żółty kruszec jest kupowany w celu ochrony majątku przed zawirowaniami. Inwestorzy uznają złoto za niezależne od systemu finansowego.

Istotną barierą jest dostęp do złota. W zależności od rynku klienci preferują różne kanały dystrybucji. W Azji popularniejsze są zakupy w bezpośrednim kontakcie ze sprzedawcą. Im bardziej na zachód tym więcej transakcji on-line. 

Źródło: WGC

Analitycy z Londynu przekonuję, iż rynek złota ma niewykorzystany potencjał wśród konsumentów niezależnie od wieku, różnic kulturowych oraz poziomu awersji do ryzyka. Tak naprawdę, w każdej z tych grup osób znajdują się potencjalni inwestorzy w żółty kruszec. Należy tylko do nich dotrzeć, przedstawić możliwość inwestycji w złoto i uświadomić zalety dywersyfikacji portfela.


Marta Bassani-Prusik @Marta_Bassani

Dział Produktów Inwestycyjnych:

 

Zapraszamy od poniedziałku do piątku
w godzinach: 09:00 - 16:00

zloto@mennica.com.pl
 tel.: (22) 656 40 50

ul. Ciasna 6
00-232 Warszawa