Mennica Polska na „Coin Constellation 2014” (aktualności)

19 września 2014

18 września br. podczas uroczystej gali konkursu „Coin Constellation 2014” w Moskwie, Mennica Polska zajęła drugie miejsce w kategorii „Unikalna koncepcja” za monetę „Fortuna Redux”.

Mennica Polska została wyróżniona za najbardziej innowacją na skalę światową monetę, tzw. cylindryczną. Do konkursu „Coin Constellation” zgłoszono ponad 260 monet okolicznościowych i 25 serii monet kolekcjonerskich z 31 krajów, wybitych pomiędzy 1 stycznia a 31 grudnia 2013 r.

Fortuna Redux  (nominał 50 dolarów nowozelandzkich), zaprojektowana przez Mennicę Polską i wybita dla Niue Island, to moneta, która obok awersu i rewersu posiada również tzw. trzecią stronę, pozwalającą na umieszczenie dodatkowej grafiki, a tym samym na wzbogacenie walorów estetycznych monety. Wcielenie w życie projektu autorstwa Pani Urszuli Walerzak, było możliwe dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii, w tym specjalistycznego oprogramowania pozwalającego na cyfrowe modelowanie przestrzenne. Wszystko to w połączeniu z tradycyjnym kunsztem menniczym. Moneta została opatrzona wizerunkiem Merkurego – rzymskiego boga handlu, kupców i podróżnych.

– „Kolejne zwycięstwo Mennicy Polskiej na jednym z najbardziej prestiżowych konkursów numizmatycznych na świecie utwierdza nas w przekonaniu, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. W swoich projektach stawiamy przede wszystkim na jakość wykonania, ale i na śmiałe, nowatorskie pomysły, wyznaczające standardy w sztuce menniczej. ” – podsumował Grzegorz Zambrzycki, Prezes Mennicy Polskiej S.A.

Organizatorem konkursu „Coin Constellation” jest Publishing House Water Mark, wydawca m.in. „Gold Chervonets Magazine”, jednego z najbardziej liczących się tytułów w branży numizmatycznej. Nagrody w konkursie przyznawane są w 9 głównych kategoriach: Unikalna Koncepcja, Doskonały Projekt Artystyczny, Oryginalna Technologia, Srebrna Moneta Roku, Złota Moneta Roku, Klasyczna Moneta, Moneta  Pamiątkowa, Seria Roku i Moneta Roku.

Mennica Polska systematycznie jest wyróżniana w ramach najważniejszych wydarzeń branżowych w kraju i zagranicą. Kluczową rolę w promocji działalności Spółki odgrywa umiejętne połączenie tradycji (marka obecna na rynku od 1766 r.) z nowoczesnością (wyznaczanie trendów i konsekwentne innowacje).