Mennica Polska – dorobek 250 lat w świetle najnowszych osiągnięć
Obchody 250-lecia Mennicy Polskiej dobiegają końca. Konferencja prasowa podsumowująca rok jubileuszowy potwierdziła, że tradycja jest motorem napędowym dalszego rozwoju spółki. Mennica Polska zaprezentowała swoje najnowsze produkty, osiągnięcia i nagrody. Firma nieprzerwanie stawia na innowacyjność, choć nie zapomina o dorobku minionych lat.
Konsekwentne docieranie z produktami do coraz odleglejszych destynacji stanowi potwierdzenie efektywnej pracy Mennicy Polskiej. W 2016 roku firma zrealizowała kontrakty w segmencie monet kolekcjonerskich w Libanie i Armenii. W przyszłym roku planowana jest współpraca z Urugwajem. W segmencie monet obiegowych spółka zrealizowała natomiast zlecenia dla banków Kolumbii i Dominikany. Konkurencyjność na rynkach zagranicznych pozwoliła Mennicy Polskiej na pozyskanie nowych zleceń na produkcję monet obiegowych dla Boliwii, Gwatemali i Libanu.
— W przypadku monet obiegowych kontraktów nie zdobywa się w otwartych przetargach. Mennice dostają imienne zaproszenia od banków centralnych. My otrzymujemy zaproszenia do niemal wszystkich najważniejszych przetargów. — powiedział Grzegorz Zambrzycki, Prezes Zarządu Mennicy Polskiej S.A.
W bieżącym roku Mennica Polska została wyróżniona prestiżowymi nagrodami podczas 29. edycji międzynarodowego konkursu numizmatycznego na Konferencji Dyrektorów Mennic w Bangkoku. Moneta w kształcie kuli „Siedem Nowych Cudów Świata” zajęła I miejsce w kategorii „Najbardziej zaawansowana technologicznie moneta”, a jej opakowanie okazało się „Wyborem Marketingu”.
Produkty Mennicy Polskiej są coraz częściej wybierane na prezent – biznesowy bądź okolicznościowy. Oto przykładowe monety, zaprezentowane podczas konferencji prasowej podsumowującej obchody 250-lecia Mennicy Polskiej: