Rok z Open Payment System w Poznaniu i okolicznych gminach
Rok temu w ramach aglomeracji poznańskiej został wdrożony Open Payment System. Od tego czasu mobilne kasowniki, za pośrednictwem których można szybko i wygodnie opłacić przejazd liniami miejskimi oraz podmiejskimi, zostały zainstalowane w blisko 760 pojazdach. W ten sposób w ciągu ostatnich 12 miesięcy pasażerowie zakupili ok. 420 tys. biletów. Największym zainteresowaniem cieszyły się bilety 15-minutowe oraz 45-minutowe.
Udogodnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej
Intuicyjne w obsłudze kasowniki Open Payment System to opcja, aby bilet komunikacji miejskiej kupić sprawnie, szybko i wygodnie już po tym, jak wsiedliśmy do autobusu lub tramwaju. W celu opłacenia przejazdu na ekranie terminala zainstalowanego w pojeździe należy wybrać rodzaj biletu,
a następnie uregulować należność zbliżeniową kartą płatniczą lub za pośrednictwem urządzeń mobilnych wyposażonych w moduł NFC, jak smartfony czy smartwatche. W ten sposób w ostatnich 12 miesiącach w Poznaniu i okolicach zostało zakupionych przez pasażerów blisko 420 tys. biletów. Prawie 45 proc. z nich stanowiły bilety 15-minutowe normalne, a blisko 24 proc. bilety 15-minutowe ulgowe. Zainteresowaniem cieszyły się również bilety 45-minutowe (16,5 proc.). Autorskie rozwiązanie Mennicy Polskiej działa zarówno na liniach miejskich, jak i podmiejskich.
Ekologicznie i wygodnie
Dla każdej transakcji zakupu system generuje specjalny numer (tzw. Token) w postaci ciągu znaków. To oznacza, że nie potrzebujemy papierowego biletu. W przypadku kontroli uprawnienie do przejazdu potwierdzamy kartą płatniczą lub urządzeniem mobilnym, w zależności od tego w jaki sposób realizowaliśmy transakcję. Ważność biletu, oprócz czytnika kontrolera, możemy potwierdzić również w kasowniku zainstalowanym w środku transportu, którym aktualnie podróżujemy.
Maksymalne bezpieczeństwo transakcji
Korzystając z Open Payment System pasażer ma gwarancję maksymalnego bezpieczeństwa transakcji. Mennica Polska posiada specjalistyczny certyfikat PCI DSS. Potwierdza on, że wszystkie informacje powiązane z kartą płatniczą klienta, w tym dane osobowe oraz numery PIN, są szyfrowane, przesyłane i przechowywane z zachowaniem rygorystycznych procedur.
Wdrożenie w Poznaniu i okolicach to efekt współpracy władz Poznania i Mennicy Polskiej, z istotnym wsparciem technologicznym firm Mastercard oraz Fiserv Polska S.A.