Mennica Polska – medale w Chinach
Najpiękniejsze produkty prezentowane w trzech największych miastach południa Państwa Środka.
Mennica Polska od kilku lat co roku zwiększa swoją obecność na rynkach wschodnich. Najwięcej monet, numizmatów i medali z Polski znajduje odbiorców na rynku białoruskim, ukraińskim i kazachskim. Ale ozdobione historycznym znakiem Mennicy Warszawskiej wyroby można zaleźć też w odległych Chinach.
- Dzięki ogromnemu doświadczeniu w sztuce menniczej i zarazem podążaniu za najnowszymi trendami w technologiach, Mennica Polska pod względem jakości produktów jest w światowej czołówce. Dlatego odważnie sięgamy po klientów nawet z tak odległych i biznesowo trudnych rynków jak rynek chiński – mówi Grzegorz Zambrzycki, prezes Mennicy Polskiej.
Mennica Polska od ponad dwóch lat z powodzeniem realizuje zlecenia z partnerami chińskimi. Największą popularnością cieszą się tam jak dotąd produkty medalierskie Mennicy Polskiej. - Na rynek chiński wyprodukowaliśmy już kilka serii medalierskich, m.in. „Znaki zodiaku”. Stworzyliśmy np. niestandardowo wysokie reliefy medali, które produkujemy techniką tłoczenia. Tamtejsi klienci doceniają nasz kunszt – podkreśla prezes Zambrzycki.
Na początku lipca partnerzy biznesowi Mennicy Polskiej w Chinach prezentowali najpiękniejsze produkty mennicze wyprodukowane na rynek chiński w trzech miastach południowych Chin (Shenzhen, Guangzhou i Dongguan). Medale i monety kolekcjonerskie z Mennicy Polskiej spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem wśród odwiedzających wystawę.
Jak może wyglądać przyszłość Mennicy Polskiej na tym rynku? – Będziemy konsekwentnie budować ofertę dla rynków wschodnich, w tym dla rynku chińskiego, gdzie istotne jest stawianie każdego nowego kroku, budowanie zaufania wśród partnerów biznesowych oraz dopasowywanie oferty do specyfiki lokalnego rynku. Uczymy się projektować produkty, które trafią w gust tamtejszych odbiorców, a jednocześnie popularyzujemy naszą estetykę. Razem z naszymi dotychczasowymi partnerami biznesowymi reprezentującymi biznes chiński chcemy m.in. zagospodarować nisze rynkowe, np. poprzez produkcję nietypowych przedmiotów z wykorzystaniem technik menniczych - np. biżuterii - podkreśla prezes Grzegorz Zambrzycki.
Wśród dotychczas zrealizowanych serii produktów na rynek chiński są m.in. "Kalendarz Chiński", "Dla Szczęścia" czy "Zaginione Gatunki Zwierząt". Wkrótce Mennica Polska będzie prezentować swoje produkty na największych targach numizmatycznych Beijing International Coin Exposition, które odbędą się w listopadzie.