Raport bieżący

Raport okresowy

Sprawozdanie RN

Raport bieżący

Błędy walidacji formularza

Wybierz okres:oddo
09.12.2016
Raport bieżący nr 85/2016Informacja o braku wyboru oferty Emitenta w przetargu nieograniczonym

Zarząd Spółki Mennica Polska S.A. (dalej zwanej „Emitentem") z siedzibą w Warszawie, w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 77/2016 z dnia 25 października 2016 roku w sprawie złożenia oferty w przetargu nieograniczonym  na „Świadczenie usługi dystrybucji biletów komunikacji miejskiej” w ramach systemu URBANCARD Wrocławska Karta Miejska - znak postępowania: ZP/PN/67/2016/WTR (zwanym dalej „Przetarg”) zorganizowanym przez Gminę Wrocław Urząd Miejski Wrocławia w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) oraz w związku z informacją o wyborze najkorzystniejszej oferty uzyskaną w dniu 8 grudnia 2016 r. zawiadamia, że oferta Emitenta nie została wybrana jako najkorzystniejsza w Przetargu w wyniku uzyskania niższej punktacji w zakresie kryterium ceny niż konsorcjum Mera Post Sp. z o.o. z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim (Lider Konsorcjum), Mera - serwis SGL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością S.K.A. z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim (Partner I) oraz THC SPV8 Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza w Przetargu. 

W związku z powyższym Emitent podjął działania w celu dokonania analizy zaistnienia przesłanek do wniesienia odwołania od rozstrzygnięcia Przetargu w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych.

W przypadku wniesienia przedmiotowego odwołania, Emitent poinformuje o jego wniesieniu w odrębnym raporcie.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne

03.12.2016
Raport bieżący nr 84/2016Złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości jednostki zależnej Emitenta

Zarząd Spółki Mennica Polska S.A. (dalej zwanej „Emitentem") z siedzibą w Warszawie, w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 79/2016 z dnia 4 listopada 2016 roku w sprawie zaistnienia przesłanek do ogłoszenia upadłości jednostki zależnej Emitenta oraz przystąpienia do sporządzania wniosku o ogłoszenie upadłości jednostki zależnej Emitenta Mennica Metale Szlachetne S.A. (dalej zwanej „MMSZ”), informuje że w dniu 2 grudnia 2016 r. otrzymał od Zarządu MMSZ informację, z której wynika, że MMSZ złożyła w dniu 2 grudnia 2016 r. do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych wniosek o ogłoszenie upadłości MMSZ stosownie do art. 10 w zw. z art. 11 ust. 1 w zw. z art. 21 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. Prawo Upadłościowe oraz o wstrzymanie rozpoznania przedmiotowego wniosku o ogłoszenie upadłości MMSZ do czasu wydania prawomocnego orzeczenia w sprawie wniosku o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego - postępowania sanacyjnego MMSZ, który został złożony przez MMSZ do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych w dniu 2 grudnia 2016 r., i o którego złożeniu Emitent informował w raporcie bieżącym nr 83/2016 w dniu 2 grudnia 2016 r.

Podstawę do złożenia przedmiotowego wniosku stanowi utrata przez MMSZ zdolności do wykonywania swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych, co stanowi przesłankę niewypłacalności w rozumieniu przepisów ustawy Prawo Upadłościowe, nakładającą na MMSZ obowiązek wystąpienia z wnioskiem o ogłoszenie upadłości. Stan niewypłacalności MMSZ nastąpił w wyniku wypowiedzenia w dniu 2 listopada 2016 r.  (data doręczenia MMSZ oświadczeń o wypowiedzeniu) przez głównych wierzycieli MMSZ, tj. Bank Millennium S.A., Credit Agricole Bank Polska S.A., Bank BGŻ BNP Paribas S.A., DZ Bank AG Deutsche Zentral-Genossenschaftsbank Frankfurt am Main oraz Powszechna Kasę Oszczędności Bank Polski S.A. („Banki”), zawartej z MMSZ w dniu 31 lipca 2013 roku umowy dotyczącej spłaty zobowiązań. Skutkiem wypowiedzenia tej umowy jest postawienie objętych nią wierzytelności w stan natychmiastowej wymagalności. MMSZ jest zobowiązany tym samym do zapłaty  wymagalnych wierzytelności, których MMSZ nie jest w stanie spłacić.

Z uwagi na brak normy prawnej upoważniającej MMSZ do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości dopiero w przypadku wydania prawomocnego orzeczenia odmawiającego otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego postępowania sanacyjnego, MMSZ w celu zachowania terminu na złożenie wniosku o ogłoszenie upadłości wynikającego z ustawy Prawo Upadłościowe, złożyła również przedmiotowy wniosek o ogłoszenie upadłości.

O rozstrzygnięciu Sądu w przedmiocie wniosku o ogłoszenie upadłości MMSZ, Emitent poinformuje w odrębnym raporcie bieżącym, niezwłocznie po powzięciu informacji w tym zakresie.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne

 

03.12.2016
Raport bieżący nr 83/2016Złożenie wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego jednostki zależnej Emitenta

Zarząd Spółki Mennica Polska S.A. (dalej zwanej „Emitentem") z siedzibą w Warszawie, w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 81/2016 z dnia 21 listopada 2016 roku w sprawie przystąpienia do sporządzania wniosku o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego jednostki zależnej Emitenta Mennica Metale Szlachetne S.A. (dalej zwanej „MMSZ”), informuje że w dniu 2 grudnia 2016 r. otrzymał od Zarządu MMSZ informację, z której wynika, że MMSZ złożyła w dniu 2 grudnia 2016 r. do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych i restrukturyzacyjnych wniosek o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego – postępowania sanacyjnego stosownie do art. 7 ust. 1 oraz art. 284 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. Prawo Restrukturyzacyjne.

Jednocześnie we wniosku MMSZ wniósł o zezwolenie na wykonywanie zarządu nad całością przedsiębiorstwa w zakresie nieprzekraczającym zakresu zwykłego zarządu zgodnie z art. 288 ust. 3 Prawa Restrukturyzacyjnego oraz przedstawił wstępne propozycje układowe, które zmierzają do restrukturyzacji zobowiązań MMSZ wobec wierzycieli MMSZ. We wniosku wniesiono również o powołanie Zarządcy posiadającego doświadczenie w projektach restrukturyzacyjnych, który wesprze Zarząd, ale przede wszystkim będzie gwarancją dla wierzycieli, że plan restrukturyzacyjny będzie wdrażany, a układ z przyjętymi propozycjami układowymi wykonany. 

Podstawę złożenia wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego stanowi utrata przez MMSZ zdolności do wykonywania swoich wymagalnych zobowiązań pieniężnych, o której mowa w art. 11 ust. 1 Prawa Upadłościowego w związku z art. 6 ust. 2 Prawa Restrukturyzacyjnego, co stanowi przesłankę niewypłacalności w rozumieniu przepisów ustawy Prawo Upadłościowe. Stan niewypłacalności MMSZ nastąpił w wyniku wypowiedzenia w dniu 2 listopada 2016 r. (data doręczenia MMSZ oświadczeń o wypowiedzeniu) przez głównych wierzycieli MMSZ, tj. Bank Millennium S.A., Credit Agricole Bank Polska S.A., Bank BGŻ BNP Paribas S.A., DZ Bank AG Deutsche Zentral-Genossenschaftsbank Frankfurt am Main oraz Powszechna Kasę Oszczędności Bank Polski S.A. („Banki”), zawartej z MMSZ w dniu 31 lipca 2013 roku umowy dotyczącej spłaty zobowiązań. Skutkiem wypowiedzenia tej umowy jest postawienie objętych nią wierzytelności w stan natychmiastowej wymagalności. MMSZ jest zobowiązany do zapłaty wymagalnych zobowiązań, których MMSZ nie jest w stanie spłacić.

Otwarcie postępowania sanacyjnego wobec MMSZ jest uzasadnione przede wszystkim treścią normy prawnej wyrażonej w art. 3 ust. 1 Prawa Restrukturyzacyjnego, zgodnie z którą celem postępowania restrukturyzacyjnego jest uniknięcie ogłoszenia upadłości dłużnika przez umożliwienie mu restrukturyzacji w drodze układu z wierzycielami przy zabezpieczeniu słusznych praw wierzycieli. W przypadku MMSZ wartość przedsiębiorstwa rozumianego jako całość jest zdecydowanie większa niż jego wartość w przypadku, gdy dojdzie do dezintegracji. Pomimo występującej przesłanki niewypłacalności MMSZ dysponuje majątkiem i zapleczem pozwalającym na kontynuowanie działalności generującej przychody. Podstawowym źródłem przychodów MMSZ jest cykliczna realizacja zawieranych przez niego kontraktów, z tytułu wykonania których otrzymuje on wynagrodzenie. Istotną wartość posiada zatem zorganizowane przedsiębiorstwo MMSZ, na które składa się nie tylko jego majątek, ale także wykwalifikowani pracownicy, wieloletnie doświadczenie w branży, kontakty z podwykonawcami i dostawcami. Wszystkie te elementy pozwalają MMSZ na zdobywanie zleceń, a co za tym idzie na generowanie przychodów. Działania sanacyjne mają na celu przywrócenie MMSZ zdolności do wykonywania zobowiązań.

Załącznikiem do wniosku o otwarcie postępowania sanacyjnego jest wstępny plan restrukturyzacyjny („Plan”), który przedstawia aktualną sytuację ekonomiczno-finansową MMSZ i wskazuje na przyczyny trudnej sytuacji MMSZ. Zawiera ponadto opis podjętych już działań naprawczych oraz działania, które zostaną podjęte po otwarciu postępowania sanacyjnego. Zakres Planu jest zgodny z wymogami art. 9 Prawa Restrukturyzacyjnego. Zgodnie z Planem, po otwarciu postępowania sanacyjnego, Zarząd MMSZ kontynuować będzie działania restrukturyzacyjne. W tym celu planuje podjąć następujące działania:

 

  • dalszą optymalizację procesów i związanych z nimi kosztów,
  • renegocjację umów z obecnymi odbiorcami,
  • pozyskiwanie nowych kontraktów,
  • pozyskanie finansowania.

 

Wdrożenie ww. działań restrukturyzacyjnych nie będzie w MMSZ generowało dodatkowych kosztów poza kosztami prowadzenia postępowania sanacyjnego.

O rozstrzygnięciu Sądu w przedmiocie postępowania sanacyjnego MMSZ, Emitent poinformuje o tym w odrębnym raporcie bieżącym, niezwłocznie po powzięciu informacji w tym zakresie.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne

 

29.11.2016
Raport bieżący nr 82/2016Zobowiązanie do ustanowienia zabezpieczenia istotnej wartości przez Emitenta oraz spółkę zależną od Emitenta

Zarząd Mennicy Polskiej S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka” lub „Emitent”) zawiadamia, że w dniu 28 listopada 2016 roku Spółka wraz ze spółką w 100% zależną od Emitenta - Mennica Polska od 1766 sp. z o.o. („Mennica 1766”) zobowiązały się względem   mBank Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie („Bank”), do ustanowienia zabezpieczenia o istotnej wartości do Umowy o Linię Wieloproduktową dla grupy podmiotów powiązanych ”Umbrella Wieloproduktowa” z dnia 23 lipca 2012 roku z późniejszymi zmianami („Umowa Ramowa”), na podstawie której Spółce oraz Mennicy 1766 został przyznany limit kredytowy w aktualnej  na dzień niniejszego raportu wysokości 55.000.000,- /pięćdziesiąt pięć milionów złotych/  zastrzeżeniem następujących sublimitów i terminów: 

- wykorzystanie w formie zleceń płatniczych ogranicza się do kwoty 30.000.000,- /trzydzieści milionów złotych/  z terminem ważności do dnia 30 listopada 2017 roku,

- wykorzystanie w formie gwarancji ogranicza się do kwoty 55.000.000,- /pięćdziesiąt pięć milionów złotych/  dla których ostateczny termin wygaśnięcia nie przekroczy dnia 28 czerwca 2019 roku,

- wykorzystanie w formie akredytyw ogranicza się do kwoty 30.000.000,- /trzydzieści milionów złotych/ , dla których ostateczny termin płatności nie przekroczy dnia 30 listopada 2018 roku.

 W powyższym zakresie Spółka oraz Mennica 1766 zobowiązały się w okresie 21 dni kalendarzowych każda z nich z osobna, do złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 § 1 pkt 5 Kodeksu postępowania cywilnego do kwoty 82.500.000,- /osiemdziesiąt dwa miliony pięćset tysięcy/ złotych („Oświadczenie”) co do obowiązku zapłaty na rzecz Banku całości lub części roszczeń pieniężnych wynikających lub mogących wyniknąć z Umowy Ramowej, przysługujących Bankowi z tytułu: spłaty wierzytelności z tytułu Umowy Ramowej, odsetek, opłat i prowizji, kosztów i innych należności ubocznych poniesionych przez Bank na podstawie Umowy Ramowej.

Bank może wystąpić z wnioskiem o nadanie Oświadczeniu klauzuli wykonalności najpóźniej do dnia 28 czerwca 2020 roku, z tym, że w tym okresie może wystąpić z takim wnioskiem wielokrotnie, to jest zawsze, gdy nastąpi określone powyżej zdarzenie aż do wyczerpania maksymalnej kwoty.

O złożeniu Oświadczenia przez Emitenta oraz Mennicę 1766 w przedmiotowym zakresie, Emitent poinformuje w odrębnym raporcie bieżącym.

Pomiędzy Emitentem, osobami nim zarządzającymi lub nadzorującymi, a Bankiem i osobami zarządzającymi Bankiem nie istnieją powiązania.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

21.11.2016
Raport bieżący nr 81/2016Przystąpienie do sporządzania wniosku o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego jednostki zależnej Emitenta.

Zarząd Spółki Mennica Polska S.A. (dalej zwanej ”Emitentem") z siedzibą w Warszawie, w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 79/2016 z dnia 4 listopada 2016 roku w sprawie zaistnienia przesłanek do ogłoszenia upadłości jednostki zależnej Emitenta oraz przystąpienia do sporządzania wniosku o ogłoszenie upadłości jednostki zależnej Emitenta Mennica Metale Szlachetne S.A. (dalej zwanej „MMSZ”), informuje iż w wyniku rekomendacji doradców MMSZ, organy MMSZ podjęły w dniu 21 listopada 2016 roku decyzję o sporządzeniu i złożeniu wniosku o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego- postępowania sanacyjnego w trybie ustawy z dnia 15 maja 2015 roku Prawo Restrukturyzacyjne, niezależnie od wniosku o ogłoszenie upadłości w trybie uregulowanym w ustawie Prawo Upadłościowe z dnia 28 lutego 2003 roku. Przedmiotowy wniosek o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego zostanie sporządzony i złożony w analogicznym, 30 dniowym terminie, liczonym od dnia 2 listopada 2016 roku tj. od dnia zaistnienia przesłanek niewypłacalności MMSZ.

O złożeniu wniosku o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego we właściwym sądzie i warunkach restrukturyzacji przedstawionych przez MMSZ w przedmiotowym wniosku, Emitent poinformuje w odrębnym raporcie bieżącym, niezwłocznie po powzięciu precyzyjnych informacji od MMSZ w tym zakresie.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

15.11.2016
Raport Bieżący nr 80/2016Zawiadomienie o wykonaniu przez administratora zastawu Umowy zastawów rejestrowych na wierzytelnościach z rachunków bankowych spółki zależnej od Emitenta

Zarząd Spółki Mennica Polska S.A. (dalej zwanej "Emitentem") z siedzibą w Warszawie, w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 9/2013 z dnia 12 kwietnia 2013r. w sprawie ustanowienia zastawów rejestrowych i hipotek na aktywach o znacznej wartości spółki zależnej, informuje o otrzymaniu w dniu 15 listopada 2016r. przez spółkę zależną od Emitenta- Mennica Metale Szlachetne S.A. ( dalej zwanej „MMSZ”) zawiadomienia od administratora zastawu na wierzytelnościach z rachunków bankowych MMSZ o dokonaniu przejęcia wierzytelności z rachunków bankowych MMSZ w celu zaspokojenia zabezpieczonych zastawem wierzytelności banków: BNP  Paribas  Bank  Polska  Spółka  Akcyjna , Credit  Agricole  Bank Polska Spółka Akcyjna, DZ  Bank  Polska AG Deutsche Zentral – Genossenschafttsbank, Bank  Millennium  Spółka  Akcyjna, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski Spółka Akcyjna odpowiadającej zadłużeniu finansowemu MMSZ wobec przedmiotowych wierzycieli  do maksymalnej wysokości 79 308 524,70 zł,  zgodnie z art. 22 w zw. z art. 25 Ustawy o Zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów. Wykonanie umowy zastawu jest związane z wygaśnięciem Umowy dotyczącej spłat zobowiązań z dnia 31 lipca 2013 roku, o czym Emitent informował w raporcie bieżącym nr 78/2016 z dnia 2 listopada 2016 roku  w sprawie wypowiedzenia umowy dotyczącej spłat zobowiązań spółki zależnej od Emitenta oraz zagrożenia niewypłacalnością̨ jednostki zależnej Emitenta.

Mennica-Metale Szlachetne S.A. jest Spółką w 100% zależną Mennicy Polskiej S.A.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

04.11.2016
Raport bieżący nr 79/2016Zaistnienie przesłanek do ogłoszenia upadłości jednostki zależnej Emitenta oraz przystąpienie do sporządzania wniosku o ogłoszenie upadłości jednostki zależnej Emitenta

Zarząd Spółki Mennica Polska S.A. (dalej zwanej "Emitentem") z siedzibą w Warszawie, w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 78/2016 z dnia 2 listopada 2016 roku w sprawie wypowiedzenia umowy dotyczącej spłat zobowiązań spółki zależnej od Emitenta oraz zagrożenia niewypłacalnością jednostki zależnej Emitenta Mennica Metale Szlachetne S.A. ( dalej zwanej „MMSZ”), informuje iż w wyniku dokonanej na zlecenie MMSZ analizy zaistnienia przesłanek do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości MMSZ, stwierdzono zaistnienie podstaw do ogłoszenia upadłości MMSZ w związku z wystąpieniem z dniem 2 listopada 2016 roku przesłanek niewypłacalności MMSZ uregulowanych w ustawie Prawo Upadłościowe z dnia 28 lutego 2003 roku, w wyniku wypowiedzenia umowy Standstill, o którym Emitent informował w raporcie bieżącym nr 78/2016 z dnia 2 listopada 2016 roku. Tym samym MMSZ przystąpiła niezwłocznie do sporządzenia wniosku o ogłoszenie upadłości w celu złożenia go w przepisanym, 30 dniowym terminie. 

Emitent, o złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości we właściwym sądzie poinformuje w odrębnym raporcie bieżącym.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

02.11.2016
Raport bieżący nr 78/2016Wypowiedzenie umowy dotyczącej spłat zobowiązań spółki zależnej od Emitenta oraz zagrożenie niewypłacalnością̨ jednostki zależnej Emitenta

Zarząd Spółki Mennica Polska S.A. (dalej zwanej "Emitentem") z siedzibą w Warszawie, w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 74/2016  z dnia 30 września 2016 roku oraz raportu bieżącego nr 75/2016 z dnia 4 października 2016 roku  , w których Emitent informował o decyzji Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie z dnia 28 września 2016 r. (dalej zwanej „Decyzją”), informuje  o otrzymaniu przez Emitenta oraz spółkę zależną od Emitenta- Mennica Metale Szlachetne S.A. ( dalej zwanej „MMSZ”) wypowiedzenia złożonego w związku z wydaną Decyzją, ze skutkiem na dzień 3 listopada 2016 r. umowy dotyczącej spłat zobowiązań zawartej w dniu 31 lipca 2013r. (dalej zwaną „Standstill”) pomiędzy MMSZ, a Emitentem oraz:

  • DZ Bank AG Deutsche Zentral-Genossenschaftsbank, Frankfurt am Main
  • Bank Millennium S.A.
  • Credit Agricole Bank Polska S.A.
  • Bank BGŻ BNP Paribas S.A.
  • Powszechna Kasa Oszczędności Bank S.A.

regulującej w szczególności czasowe i warunkowe powstrzymanie się od egzekwowania od MMSZ wymagalnych zobowiązań wierzytelności kredytowych na rzecz w/w banków, które na dzień wypowiedzenia umowy Standstill wynoszą: 79.048.641,98 zł (słownie: siedemdziesiąt dziewięć milionów czterdzieści osiem tysięcy sześćset czterdzieści jeden i 98/100 złotych) i w wyniku złożonego wypowiedzenia Standstill stają się natychmiast wymagalne.

Wypowiedzenie Standstill skutkuje zaistnieniem istotnego zagrożenia niewypłacalnością MMSZ, która według wiedzy Emitenta oraz MMSZ na dzień publikacji niniejszego raportu,  nie będzie miała możliwości uregulowania przedmiotowych wymagalnych zobowiązań w niedługim czasie, a w szczególności w terminie trzech miesięcy. W związku z powyższym MMSZ podjął działania w celu dokonania niezwłocznej analizy zaistnienia przesłanek do złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości MMSZ. W przypadku stwierdzenia przesłanek niewypłacalności MMSZ i podstaw do złożenia wniosku o upadłość MMSZ, MMSZ przystąpi niezwłocznie do sporządzenia i złożenia  kompletnego wniosku w wymaganym przepisami prawa terminie, o czym  Emitent będzie informował  w kolejnych raportach bieżących.

Emitent informuje, że wypowiedzenie umowy Standstill MMSZ nie będzie miało wpływu na wyniki jednostkowego sprawozdania finansowego Emitenta ze względu na fakt, iż wszystkie aktywa Emitenta dotyczące MMSZ (akcje MMSZ, należność z tytułu  dywidendy, należność z tytułu pożyczki) zostały spisane w koszty poprzednich okresów.

W przypadku wystąpienia przesłanek uzasadniających wyłączenie MMSZ ze skonsolidowanego sprawozdania finansowego Grupy Kapitałowej Emitenta w wyniku ogłoszenia upadłości MMSZ, suma bilansowa skonsolidowanego sprawozdania finansowego zmniejszy się o szacowaną kwotę 46 mln zł, natomiast wynik netto Grupy Kapitałowej zwiększy się o szacowaną kwotę 105 mln zł. Wzrost wyniku finansowego netto Grupy Kapitałowej Emitenta po dekonsolidacji MMSZ wynikać będzie z faktu, iż aktywa netto MMSZ ujmowane w wyniku Grupy Kapitałowej stanowią wartość ujemną.

Mennica-Metale Szlachetne S.A. jest Spółką w 100% zależną Mennicy Polskiej S.A.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

25.10.2016
Raport bieżący nr 77/2016Złożenie oferty w przetargu nieograniczonym

Zarząd Mennicy Polskiej S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka” lub „Emitent”) zawiadamia, że Spółka w dniu 25 października 2016 roku złożyła ofertę w przetargu nieograniczonym na „Świadczenie usługi dystrybucji biletów komunikacji miejskiej” w ramach systemu URBANCARD Wrocławska Karta Miejska - znak postępowania: ZP/PN/67/2016/WTR (zwany dalej „Przetarg”) zorganizowanym przez Gminę Wrocław Urząd Miejski Wrocławia w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) obejmującego:

  • zaprojektowanie oraz wdrożenie Systemu URBANCARD Wrocławska Karta Miejska składającego się .z m. in. z systemu informatycznego, urządzeń, sieci dystrybucji oraz innych elementów;
  • sprzedaż biletów komunikacji miejskiej za pomocą systemu oraz sieci dystrybucji działających w ramach Systemu URBANCARD  i obsługę  Systemu URBANCARD przez okres 102 miesięcy od dnia uruchomienia Systemu.

Oferta Emitenta obejmująca realizację całości przedmiotu Przetargu obliczona zgodnie z wymogami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wynosi netto 141 399 955,00 zł (sto czterdzieści jeden milionów trzysta dziewięćdziesiąt dziewięć tysięcy dziewięćset pięćdziesiąt pięć złotych zero groszy).

Termin związania ofertą wynosi 90 dni i rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert tj. 25 października 2016 roku. Termin związania ofertą może zostać przedłużony na okres nie dłuższy jednak niż 60 dni.

Emitent w celu przystąpienia do Przetargu dokonał wpłaty wadium w kwocie 1 000 000 zł (słownie: milion złotych).

Wybór najkorzystniejszej oferty zostanie ogłoszony po dokonaniu przez Gminę Wrocław Urząd Miejski Wrocławia oceny formalnej i merytorycznej wszystkich złożonych ofert w Przetargu. O wyborze lub odrzuceniu oferty Spółki, Emitent poinformuje w osobnym raporcie bieżącym.

W przypadku wyboru oferty Emitenta strony zawrą umowę o świadczenie usługi dystrybucji biletów komunikacji miejskiej w ramach systemu URBANCARD Wrocławska Karta Miejska przy użyciu

nowoczesnych technologii, której treść oraz istotne warunki zostały opublikowane w dniu 27 lipca 2016 roku w załączniku nr 8 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.um.wroc.pl. oraz  w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z dnia 30.07.2016 pod numerem 2016/S 146-264807.

Kryterium uznania oferty za znaczącą: Łączna wartość przedmiotu oferty przekracza 10% kapitałów własnych Spółki.

13.10.2016
Raport bieżący nr 76/2016Wniesienie odwołania od decyzji Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie z dnia 28 września 2016 r. w przedmiocie podatku od towarów i usług za okres od lipca do grudnia 2010 r. przez spółkę zależną Emitenta.

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 74/2016 z dnia 30 września 2016 roku Zarząd spółki Mennica Polska S.A. (dalej zwanej "Emitentem") z siedzibą w Warszawie, na podstawie informacji otrzymanej od spółki zależnej Mennica Metale Szlachetne S.A. („MMSZ”) zawiadamia o wniesieniu przez MMSZ do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie w dniu 12 października 2016 r. odwołania od decyzji Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie z dnia 28 września 2016 r., nr UKS14W4P1.421.2.2015.56, określającej wysokość zwrotu podatku od towarów i usług na rachunek bankowy za lipiec 2010 r., sierpień 2010 r., wrzesień 2010 r., grudzień 2010 r., wysokość zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług za sierpień 2010 r., październik 2010 r. i listopad 2010 r. oraz wysokość kwoty do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy za lipiec 2010 r., sierpień 2010 r., wrzesień 2010 r., grudzień 2010 r. o której Emitent informował w raporcie bieżącym nr 74/2016 z dnia 30 września 2016 roku.

Przedmiotowa decyzja została zaskarżona w całości, w oparciu o zarzuty naruszenia  zarówno przepisów postępowania, jak i przepisów prawa materialnego, które miały istotny wpływ na wynik sprawy, bowiem Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej:

  1. stwierdził zawyżenie przez MMSZ podatku naliczonego o łączną kwotę 11 582 412,52 złotych, twierdząc że faktury VAT otrzymane przez MMSZ od wybranych kontrahentów, potwierdzające dokonanie przez MMSZ zakupów towarów, nie mogły stanowić podstawy obniżenia podatku należnego o podatek naliczony w nich wskazany, a tym samym że wskazana wyżej łączna kwota  11 582 412,52 złotych w ocenie Dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej w Warszawie nie podlegała zwrotowi  na rzecz MMSZ,
  2. w związku z powyższym nałożył na MMSZ obowiązek uiszczenia zaległości podatkowej we wskazanej kwocie 11 582 412,52 złotych wraz z odsetkami za zwłokę,

co było równoznaczne z podjęciem rozstrzygnięcia arbitralnego i nieznajdującego oparcia w zgromadzonym materiale dowodowym i normach prawa.

Ponadto MMSZ wskazała, że przedmiotowa decyzja w odniesieniu do zwrotu podatku za lipiec, sierpień i wrzesień 2010 roku została wydana po upływie terminu wynikającego z art. 70 § 1 Ordynacji Podatkowej, a zatem roszczenie o zwrot podatku za wyżej wskazany okres uległo przedawnieniu.

MMSZ wniosła w odwołaniu o uchylenie decyzji w całości i umorzenie postępowania w sprawie.
Mennica-Metale Szlachetne S.A. jest Spółką w 100% zależną Mennicy Polskiej S.A.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Raport okresowy

Błędy walidacji formularza

Wybierz okres:oddo
12.11.2012
Sprawozdanie jednostkowe - III kwartał 2012Raport zawiera:
12.11.2012
Raport kwartalny - III kwartał 2012Raport zawiera:
29.08.2012
Skonsolidowany Raport Półroczny 2012Raport zawiera:
29.08.2012
Raport Półroczny 2012Raport zawiera:
15.05.2012
Skonsolidowany Raport Kwartalny - I kwartał 2012Raport zawiera:
24.04.2012
Skonsolidowany Raport Roczny 2011Raport zawiera:
24.04.2012
Jednostkowy Raport Roczny 2011Raport zawiera:
29.02.2012
Skonsolidowany Raport Kwartalny - IV kwartał 2011Raport zawiera:
29.02.2012
Raport Kwartalny - IV kwartał 2011Raport zawiera:
14.11.2011
Skonsolidowany Raport Kwartalny - III kwartał 2011Raport zawiera:

Sprawozdanie RN